O nas

Siła klasyki

Kiedy w 1879 roku Philip Rosenthal założył w zamku Erkersreuth w Bawarii pracownię dekorowania porcelany,
nie mógł nawet przypuszczać, że niewielka malarnia w krótkim czasie rozrośnie się do 60 pracowników.
Po przeniesieniu działalności do Selb, Rosenthal otworzył pierwszą własną fabrykę. Wchłaniając lokalne wytwórnie szybko przekształciła się ona w prawdziwe porcelanowe imperium. Jednym z najlepiej rozpoznawalnych produktów marki jest serwis, który Philip Rosenthal nazwał na cześć swojej ukochanej żony – Marii. Moment wprowadzenia
na rynek „serwisu zrodzonego z miłości” zbiegł się w czasie z narodzinami syna Philipa i Marii. W 1916 roku na świat przyszedł Philip Junior, którego działalność otworzyła nowy etap w historii manufaktury.

Nowoczesne poszukiwania

Philip Rosenthal Junior intrygował swoją wizją. Dzięki licznym kontaktom z artystami, którym dawał nieograniczone możliwości eksperymentowania z tradycyjnym tworzywem odmienił wizerunek marki: przy szacunku do tradycji zrewolucjonizował myślenie o porcelanie i wprowadził manufakturę na zupełnie nowe tory - z producenta porcelany użytkowej stała się ona firmą, która pozwala ludziom… „żyć ze sztuką”. W 1961 roku Rosenthal Junior utworzył dział Studio-Line, który do dziś proponuje nowoczesne kolekcje porcelany tworzone we współpracy z najlepszymi projektantami. Grono współpracowników Rosenthala Jr. w pierwszym okresie zasilali Finowie, później w jego kręgu pojawiały się takie sławy, jak założyciel szkoły Bauhaus – prof. Walter Gropius, ekscentryczny twórca pop-artu - Andy Warhol czy mistrz surrealizmu Salvador Dalí.

Rosenthal spotyka Versace

Współpraca manufaktury Rosenthal z rodzeństwem Versace rozpoczęła się na początku lat 90. Mediolańscy kreatorzy zdecydowali się stworzyć dla Rosenthal efektowne dekoracje designerskich upominków. Ich projekty wzbudziły tak duże zainteresowanie, że podjęto decyzję o wprowadzeniu całej autorskiej kolekcji. Tak powstało „Rosenthal meets Versace”. Bogata barokowa stylistyka, odważne połączenia kolorystyczne i liczne złocenia to znaki szczególne kolekcji Versace.

Menu

Ustawienia

Udostępnij

Utwórz darmowe konto aby dodawać ulubione przedmioty.

Zarejestruj się

Utwórz darmowe konto do korzystania z listy obserwowanych.

Zarejestruj się